środa, 8 kwietnia 2009

Czemu boją się nas obcokrajowcy?


Ostatnio coś często zaglądam na stronę http://omegle.com/ , jakoś mnie wciągnęło. Można tam pogadać z ludźmi z wielu krajów, co ciekawe - są oni wybierani losowo, więc nigdy nie wiadomo kto jest po drugiej stronie. Pozwala to na poznanie wielu ciekawych ludzi, chociaż jest tam również sporo zwykłych idiotów. Jednak ci drudzy pozwalają mnie, poczciwemu Polakowi, odetchnąć, że głupota nie męczy tylko mojego narodu i w gruncie rzeczy jest u nas całkiem normalnie. Intryguje mnie natomiast jakaś polakofobia wśród wielu (uwierzcie - wielu) użytkowników, których napotkałem. Przykład:

Connecting to server...

You're now chatting with a random stranger. Say hi!
You: hi
Stranger: hi
You: where r u from?
Stranger: finland
You: poland here
Stranger: ok
Your conversational partner has disconnected.


Jak myślicie - jaki może być powód takiego strachu/zniechęcenia do nas? Bo muszę przyznać, że z kolei u niektórych wywoływało to pozytywne reakcje (zwłaszcza wśród Brazylijek, które wkrótce potem oznajmiały, że o Polsce nic nie wiedzą).

Czekam na odpowiedzi na to pytanie!

3 komentarze:

Libri Legebantur pisze...

Ja żadnej niechęci nie zauważyłem...

anetkaada pisze...

ja nie zdążyłam jeszcze powiedzieć skąd jestem a dwa razy mi się już rozmówca rozłączył ^^

też nie zauważyłam szczególniej niechęci.. a mam konto na kilku zagranicznych portalach i wielu znajomych z całego świata. to zależny od własnych doświadczeń.

Zbychowcowo pisze...

oczywiście faktem jest, że jest też kupa niewyżytych seksualnie maniaków, którzy rozłączają się po tym jak dowiadują się o nieodpowiedniej wg nich płci rozmówcy (a może i dobrze)